When They Turn the Lights On

ONE OK ROCK の10th Album「Luxury Disease」に収録されているWhen They Turn Lights Onの歌詞和訳。

 

youtu.be

 

目次

 

 

歌詞和訳

 

I been climbing since I was young
僕はずっと這い上がってきた

Never stopped to look down
一度も止まらずに 上だけを見て

I lost track of the man I was
自分が誰なのか見失ったんだ

Took a fall to know how
落ちてみてようやくわかったよ


Selfish I’ve been
自分は愚かだった

Oh, what I wouldn’t give
僕が求めてるのは

To lose it all
すべて失って

And find myself
自分自身を見つけることなんだ


I was broken I was caught up in the moment
僕は自分を見失って壊れてしまった

I know that I was wrong
僕は間違っていたんだ

But when they turn the lights on
でも"それら"が明かりを灯すとき

I’ll be stronger I can stand a little taller
僕は強くなって 自信を持てるようになるんだ

The darkness will be gone
そして暗闇が晴れる

When they turn the lights on
"それら"が明かりを灯すとき

Lights on tonight
この夜が輝くんだ

 


I went swimming with heavy weights
重りを背負って泳いで

I was holding my breath
息ができず苦しくて

I been drowning in my mistakes
自分の過ちに溺れていたんだ

In a sea of regrets
後悔の海で


Selfish I’ve been
自分は愚かだった

Oh, what I wouldn’t give
僕が求めてるのは

To lose it all
すべて失って

And find myself
自分自身を見つけることなんだ


I was broken I was caught up in the moment
僕は自分を見失って壊れてしまった

I know that I was wrong
僕は間違っていたんだ

But when they turn the lights on
でも"それら"が明かりを灯すとき

I’ll be stronger I can stand a little taller
僕は強くなって 自信を持てるようになるんだ

The darkness will be gone
そして暗闇が晴れる

When they turn the lights on
"それら"が明かりを灯すとき

Lights on tonight
この夜が輝くんだ

 

Needed some reflection in my life
僕は兆しを求めてた

Never seen a vision quite as bright
輝くような夢を見ることはなかった

I just want a second chance to make it better, better
もう一度チャンスが欲しいんだ  やり直すための

It’s never enough
ここで満足してられないんだ

 

I was broken I was caught up in the moment
僕は自分を見失って壊れてしまった

I know that I was wrong
僕は間違っていたんだ

But when they turn the lights on
でも"僕の夢"が明かりを灯して

I’ll be stronger I can stand a little taller
僕を上へと導いてくれる

The darkness will be gone
暗闇が晴れるんだ

When they turn the lights on
"それら"が明かりを灯すとき

光が暗闇を照らしていく

もう恐れるものはない